Wednesday, January 24, 2007

Bengkel Maya 3 Februari 2007

3 Februari 2007. Mereka yang punyai minat terhadap perbengkelan cerpen dan sajak boleh ikut mendengar. Melalui internet. Apa yang istimewanya, cerpen dan sajak ini akan dibedah oleh 3 fasilitator yang hebat; Zaid Akhtar, Nisah Haron dan Faisal Tehrani. Sebanyak 12 peserta akan dibengkelkan, sebahagiannya dari Mesir, kedapatan juga dari Amerika, Ireland dan beberapa negara lain. Maksud saya, pelajar Malaysia di luar negara. Apa yang penting, pada 3 haribulan tersebut, tiga konferens yang diuruskan oleh 3 fasilitator tersebut berjalan serentak.

Apa yang perlu anda buat untuk mendengarnya?

Jika berminat untuk mengikuti konferens di bawah bengkel Zaid Akhtar, sila add id moderator [ ise_sekoda ] ke dalam ym anda. Kemudian, maklumkan kepada ise_sekoda (hisyam) anda ingin turut sama mendengar konferens bengkel pada hari tersebut.

Mereka yang berminat untuk mengikuti konferens di bawah bengkel Nisah Haron, sila add id moderator [ tecoltpet ] ke dalam ym anda dan maklumkan kepada tecoltpet (Huda) anda ingin turut sama mendengar bengkel melalui konferens di bawah Kak Nisah pada hari tersebut.

Begitu juga sekiranya anda berminat mengikuti konferens di bawah bengkel Faisal Tehrani, sila add id moderator [ hafeziftiqar ] ke dalam ym anda, dan maklumkan pada hafeziftiqar (hafiz) anda ingin turut sama mendengar bengkel kelolaan Faisal Tehrani pada hari tersebut.

O ya. 3 Konferens yang membabitkan 12 peserta dan 3 fasi yang diuruskan oleh 3 moderator adalah projek gabungan Adabuna dan GKLN, merupakan konferens suara; bermakna, ada perlu sediakan speaker atau earphone atau headphone supaya dapat mendengar; dan bagi peserta yang 12 itu, anda perlu sediakan mikrofon supaya dapat bercakap. Ada ruang dan sesi soal jawab selepas konfenrens, boleh tanya kalau mahu.

Persoalannya, pada jam berapa anda perlu online? Kemungkinan besar pada jam 10 malam waktu Malaysia, atau dalam bahasa yang mudah, pukul 4 petang waktu Mesir pada hari yang sama. Tapi, mengenai waktu yang tepat, ia masih dalam perbincangan. Boleh tanya pada moderator yang anda add. Selamat berbengkel.

3 comments:

Amermeftah said...

Antara ketiga-tiga fasilitator, siapa yg dicadangkan utk 'beginner'?

MZP said...

Ketiga-tiganya bagus untuk diikuti. Saya sebenarnya berharap dapat dengar semua sekali kalau ia tak serentak

Amermeftah said...

Tentulah...