Sunday, August 16, 2009

Membentangkan Jalan Kebaikan

Saya sendiri tidak pasti sudah berapa kali saya gemuruh. Perut entah berapa kali senak. Perasaan dan fikiran tak payah kira. Ingkisar dan luluh hati. Tapi saya percaya, apa yang saya buat adalah betul. Keyakinan entah berapa kali retak, dicantum semula. Ada masanya saya berfikir terlalu jauh, dalam, dan berasa terlalu letih.

Saya perlu lakukan semua ini. Demi misi dan hasrat. Apapun hasilan, saya yakin, adalah jawapan anda. Dan apa yang paling penting, saya harap dapat belajar tampil walau dalam situasi yang paling menekan. Saya berharap dapat belajar untuk mendepani masyarakat, kerana itulah kelemahan saya yang paling utama, kerana saya tak pandai bergaul. Saya mempunyai banyak kelemahan terutama penampilan, dan saya berdoa daripada semua ini, saya dapat belajar sesuatu.

Apapun, saya pastinya merancangkan sesuatu yang baik. Saya ingin berkongsi pengalaman, kebijaksanaan, pemikiran, dan seperti kata seorang sahabat yang kerana beliau saya paksakan diri memberanikan diri; tiada masalah jika ingin membentangkan jalan kebaikan. Waffaqokumullah.

No comments: