Tuesday, January 11, 2005

Curi Bukan Semuanya Dosa

Saya terpanggil mencatat dalam keripuhan masa yang rencam. Pendek dan terbatas. Imtihan fasa awal semacam mencengkam kaki saya daripada melangkah setapak ke cc, tetapi hati sudah ditarik melangkah masuk pada malam ini.

Usai periksa pagi tadi, saya kesejukan tambah tiada rakan yang masak tengahari. Perut yang lapar campur kepenatan berhempas pulas memerah ide dalam dewan peperiksaan buat saya nekad malam ini, saya akan berbuat sesuatu untuk melegakan perasaan.

Saya rasa terpanggil apabila Amli mengkhabarkan Ubai masih ternanti karya terbaru untuk disumbangkn ke dalam antologi, saya benar-benar berminat ( dan ide telah datang ) cuma masa belum begitu sesuai. Masakan saya patut abaikan kitab yang masih berbaki beberapa puluh (mungkin menjejak seratus dua) sedangkan imtihan cuma tinggal seminggu sahaja lagi. Insya Allah, saya akan lakukan sesuatu untuk memenuhi hajat beliau dan sebenarnya adalah harapan dan impian saya juga.

Sahabat-sahabat penulis. Saya percaya anda ada perancangan seperti saya juga. Kerana itulah saya 'mencuri' masa malam ini dan saya tahu," mencuri bukan semuanya dosa"
(Saya cuma mencuri masa) ---(Bukankah masa anda juga dicuri dengan membaca catatan ini?)
manhumi_ilm

No comments: