Friday, June 22, 2007

Malam Yang Tak Berpergian

Malam ini sebenarnya saya diajak untuk makan-makan di Restoran Rumah Perlis kalau tak salah saya. Orang nak belanja, saya sendiri kurang pasti atas tujuan apa, imma meraikan berlalunya kursus blog yang dengannya ramai yang berpenat lelah hingga terlantar lepak sehari semalam, (saya sendiri terlantar kepenatan dua hari lamanya), ataupun semata-mata kerana tanda terima kasih untuk ajk-ajk BCC yang selama ini membantu menyelia BCC. Dan sempat makanan ditempah dahulu (katanya) untuk makan-makan malam ini.

Dan sebenarnya, saya rasa tak mahu pergi, dan saya sendiri tidak tahu kenapa. Saya hargai kalau itulah tanda terima kasih dan penghargaan, tapi saya sendiri keliru kenapa saya tak berkeinginan pergi. Mungkin sebab baki penat belum habis lagi, atau sebenarnya kerana ia agak jauh (kalau di Mendi kan lebih dekat, tak pun Asiil) atau kerana saya rasa makanan di sana mahal berbanding kepuasan makan nus firah atau farhah wahidah di kedai Arab dengan harga yang lebih murah. Mungkin juga kerana saya tiba-tiba terasa malas malam ini, atau mungkin kerana mood saya tak berapa baik, atau mungkin kerana sebab-sebab itu semuanya bercampur menjadi satu, atau terkerat sebahagiannya dan bercantum dengan sebahagian yang lain.

Apa yang saya tahu, saya sendiri tak tahu kenapa saya enggan pergi, padahal orang belanja makan. Biasanya saya tak lepaskan peluang ini. Tapi entah, saya sendiri kurang faham dengan diri sendiri. Maafkan saya. Allahu A'lam.

2 comments:

siapa saya? said...

tula. kan memenuhi jemputan tu wajib. ust firdaus kecil hati kerana zaki tidak memenuhi jemputan tersebut... jika alasan jauh, zahra' lagi jauh dari rumah tanjung...

Mohd Zaki M.Noor said...

Saya juga rasa maaf sebab tak pergi.Cuma,hukum wajib pada mengikuti jemputan adalah merujuk kepada walimah. Kan, Ghanie, kan?