Tuesday, June 07, 2005

Dunia Saya

Mungkin ada yang bertanya – Mengapa saya masuk ke arena penulisan. Malah memilih untuk aktif di dalamnya. Izinkan saya menerangkan sebab musabbabnya.

Saya adalah seorang pemikir. Itulah yang pertama, dan sebab yang terutama tentunya. Dalam berfikir, ide janaan perlu disampaikan. Sama ada melalui pertuturan mahupun tulisan. Pernah saya mencari ruang untuk saya menyampaikan apa juga yang saya fikirkan – tetapi almaklum, ruangan ini dikuasai oleh si pemegang mandat alias kuasa pastinya. Dan, itu bukanlah saya.
Pernah saya kecewa tidak diberikan peluang beraksi walaupun sekali. Lalu saya bertekad menceburi penulisan secara aktif.

Sungguh – saya mudah terkesan dengan persekitaran, dan inilah persekitaran saya sekarang. Dunia yang saya bangunkan dengan azam yang saya bina – Mencipta medan untuk hasil pemikiran saya. Anda menulis pula untuk apa?

al_jantanie
manhumi_ilm

No comments: