Wednesday, May 05, 2010

Catatan Hujung Kembara 21 | Lagi

O Tuhan. Bolehkah untukku jatuh cinta sekali lagi? Seperti saat hati terbuka dan ingatan padanya menerpa masuk, lalu air mata pun bergenang. Bahkan lebih lagi dari itu.

Tuhan. Bilakah mungkin aku jatuh cinta sekali lagi, hingga mengidamkan melihatnya di dalam mimpi, atau menemuinya di depan mata. Bersihkan hati ini Tuhan, supaya aku tidak malu mengaku cinta padanya.Oh aku teringinkan jatuh cinta, hingga saat kudengar namanya bergetarlah hati. Oh aku ingin jatuh cinta, hingga saat membaca kalamnya aku rasa rindu. Jatuh cinta lagi, dan kalau Engkau izinkan, mahu kudengar suaranya.

Ampunkan diri ini Tuhan, bimbing aku ke arah cahaya. Supaya aku akan kerap teringatkan dirinya, supaya selalu aku terkenangkannya, supaya dengan cintanya, aku mengenal cinta-Mu, kerana melalui petunjuk ajarannya, aku mengenali-Mu.

1 comment:

hanif_m_noor said...

amin...semoga Allah limpahkn rahmahNya...