Wednesday, February 09, 2005

9 hb Feb

9 hb feb

Sungguh saya berkejar-kejaran dalam masa yang benar-benar pendek. Tetapi hakikat apabila lapang, saya termanggu memikirkan kerja seterusnya. ( Renungi firman Tuhan dari surah al-Insyirah ayat 7 dan 8 : Maka apabila kamu telah lapang ( dari sebarang pekerjaan,) maka bersungguh-sungguhlah ( kepada pekerjaan yang lain ). Dan kepada Tuhanmu kamu berharaplah.)

6 februari yang lepas saya bermesyuarat berkenaan kedatangan MB, dan mesyuarat tamat beberapa ketika setelah zuhor. Saya siapkan iklan petang itu, dan cop PMRAM hingga jejak maghrib. Malam siap sedia ke muhafazah – keliling hantar iklan, bermula daripada tanta pada pagi 7 haribulan, terus ke damanhur dan bermalam di sana, bertolak ke mansurah melalui tanta pagi 8 haribulan, menuju ke zaqaziq dan tiba maghribnya, sebelum tiba agak lewat malam ( pukul 10 ) di syubra. Saya pulang ke kaherah kira-kira tengahari 9 haribulan.

Belum campur hantar sukej untuk dijilidkan pagi 3 haribulan dulu, dan petangnya hadiri yasinan di abidin. Malam baru balik. Seronok bergaul bersama letih. Saya tahu Fairuz sudah pulang, dan saya menanti bila mahu mengambil barang kiriman keluarga.

al_jantanie
manhumi_ilm

No comments: