Thursday, July 28, 2005

Macam Mana Buat Drama?

Kali ini saya mahu berbual. Saya teringin belajar buat drama. Tetapi, saya tidak tahu caranya. Kalau anda membaca entri ini, boleh komen apa yang kurang?

Mazlan : Hendak naik ke? Bas sudah penuh!
Azam : Aku sudah tahan. Mari naik. Sudah jam 9.00.
Mazlan : Eh, nanti dulu. Kasut aku nak tanggal.
Azam : Cepat. Bas ni tak berhenti. Cepat lari.
Mazlan : Tunggu aku.
Azam : Bas berhenti pula. Pak cik, tepi sikit. Maaf, saya hendak ke atas.
Mazlan : Azam, penuh lah. Macam mana hendak naik? Macam mana kau ada di atas tu?
Azam : Kau pegang besi tu. Rempuh je. Bas memang penuh kalau jam 9 ni. Cepat. Sekejap lagi ia jalan.
Mazlan : Hendak pijak mana? Sampai tangga penuh. Besi pegang pun aku tak nampak.
Azam : Rempuh saja. Cepat ia sudah bergerak!
Mazlan : Maaf ya pakcik. Tepi sikit. Eh, Azam. Tak boleh naiklah. Sendat sangat. Tiada langsung tempat pijak.
Azam : Kau tolak saja. Arab tu tak marah. Memang lazim penuh setiap pagi.
Mazlan : Badan aku besar. Kau jalan dululah. Nanti aku naik bas yang lain.
Azam : Bas lain? Aku jalan duluuu.

No comments: