Tuesday, September 14, 2004

Aku Terjepit

Luar sangka, niat mahu singgah bertukar kepada permukiman. Aku sudah di Kaherah beberapa hari, bila pula mahu ke Mansurah? ( Insya Allah lepas mesyuarat Warta.)

Kesempitan waktu menjepit aku daripada ke cc. Atau sebenarnya aku sedang memilih, mahu balik atau terus menginap ( tip: aku juga diperlukan di sini)

Bagai terdengar suara Saudara Ubaidillah mengekek ketawa, sambil Amli tepuk tangan. Aku capai bantal memperisai aku keseganan. ( Itulah, ada tempat lari pula)

Amiza akan ke luar negara (walaupun sekarang ini kira luar negara juga). Cepat-cepat balik Mesir, bawa buah tangan sekali. (perut menyanyi lagu P. Ramli, sumbang bagai kehabisan bateri.)

Omar akan mempengerusikan Kelap, sambil dibantu Siti Aishah (Pahang). Semalam aku terlewat hadir ke Rumah Negeri, dan bengkel sudah lama tamat! (Maaf ya Saudara Amiza, harap memahami)

Aku pulang semula ke Kaherah kerana 3 perkara. Sukej, Warta, dan Adik2 baru. Dan aku akan kembali ke Mansurah kerana 3 perkara. MAT (edar buku), peribadi, dan makanan! (Jangan ketawa)

Dengan rambut baru (cara sikat meniru Ubai), aku rimas diperhatikan.

salam sastera ilmu
pembaris_kecil

ps: Terima kasih kepada yang melayari. Aku akan cuba buat perubahan nanti. Tunggu!

No comments: