Thursday, September 09, 2004

Terima Kasih

Hari ini aku didatangi seorang rakan penulis, menyerahkan budinya. Terima kasih. Akan kuhadamkan semampunya Anak Merdeka itu.

Malam tadi cuba masak mee bandung. Dua kali. Percubaan kali pertama gagal kerana kuah terlalu banyak. Cair. Tabahkan hati. Kali kedua lebih menyerupai mee kuah kacang, atau apa yang selayaknya. Boleh selera juga tekak menelan, walau hasil luar jangkaan. ( moral: siapa suruh lama tidak memasak)

Terdengar semalam bagai Rumah Johor ada program, menyambut ketibaan rombongan MAIJ. Aku harap kerja wartawan langsung digalas Saudara Amli. Aku meyakini kebolehan anda. Cuma perlu disemai dengan azam yang lebih kukuh. Minta uruskan. ( Mungkin aku hendak berehat sementara )

Tertanya-tanya, Warta sudah menjengok keluar atau belum lagi bangkit? Ogos. Dan aku dalam penantian. Dari sini.

Aku masih rasa serba salah kerana menyusahkan orang hingga datang ke rumah aku. Budimu hanya Tuhan ganda selimpah rahmatnya.

salam sastera ilmu,
pembaris_kecil.

ps: terima kasih kepada Saudari Almarjan (tok guru aku) kerana sudi berikan aku cerpen contoh buat tatapan anak murid.

No comments: