Friday, September 10, 2004

Terima Kasih

Terima kasih kerana ada yang sudah masuk komen. Pandangan anda amat dihargai.

Malam semalam pasang mata kelawar, jaga malam tidur pagi. Celik mata sudah jam sebelas.

Lepas Jumaat ke Salam, bersama Yasir kerana ada jamuan ( orang baru naik jadi kepimpinan di sini). Pulang sebentar ke Dirasat, sebelum ke sana sekali lagi lepas asar, potong kentang dan bawang untuk MAT HEWI esok, sambil berseloroh," kenapa akhawat hendak makan kita pula yang kena masak". ( sambil membuat lelucon juga " Akhawat tu tak pandai masak")

Bergegas maghribnya pula ke Talha , menuju ke kampung Antara. (nama kampung bukan?) Namun kelewatan kami dikejutkan oleh ketidakhadiran Tok Guru menyebabkan kuliah dibatalkan. Dengan perut yang sedikit merungut kata lapar, aku segera pulang memasak ayam masak merah yang tidak seberapa.

Ketika baca al-Quran dengan mata yang mula mengantuk, teringat sahabat yang bakal sampai petang esok. " Ada orang sambut ke?" Benakku mula mengutarakan soalan. Aku sms ustaz Nazar sambil menunggu balasan sebelum mata mula pejam. (Insya Allah, aku akan ke Kaherah esok dan balik semula Mansurah malamnya).

salam sastera ilmu.
dr pambaris_kecil

Aku khatamkan novelet Pertemuan Kekasih Pertama, oleh seorang penulis pra merdeka, betapa penulisan zaman itu banyak berbeda dengan penulisan pasca merdeka, mungkin kerana penggunaan metafora yang belum begitu meluas. Ia sebuah kisah cinta seorang penulis yang mengambil kesudahan secara Tragedi luar sangka. Syabas!

No comments: