Saturday, September 25, 2004

Malang

Malang sungguh, malam ini angin pus-pus mengganggu kelancaran idea, tersekat-sekat kerana dinding perut ditikam sana-sini, tujahan bertalu-talu. (tips: makan apa semalam?)

Paksa diri, aku masih terus menaip, walau perut mengerang. (Harap idea masih segar, tidak terganggu walaupun jasad terganggu)

Pelajar baru Johor sudah sampai? Macam mana aku hendak balik ke Kaherah ini? Tidak balik takut disangka buruk, tetapi ada masalah pula di sini? Insya Allah, aku akan selesaikan.( Moral: Orang Islam mesti yakin pada Tuhan)

Aku sudah lama tidak mengisi jurnal ini. Bukan apa, ada masalah sedikit, tambah sesak asyik fikir macam mana hendak mencantikkan jurnal ini (tetapi masih tak berapa cantik juga.) Kekadang fikir, yang penting bukan cantik, tetapi berisi. Kalau cantik tak berisi, tak bernama penulislah aku!

Rindu pada Kaherah, pada kawan-kawan. Lebih-lebih lagi pada komputer yang separuh tersadai di Arma, separuh terbungkus di Rumah Johor. Aduh! Bagaimana ya?

Aku tidak pasti adakah aku dapat ke cc buat beberapa hari akan datang. Tengoklah keadaan. (Moral: Kita merancang, Tuhan menentukan)

Perut diganggu rasa memulas tidak senang hajat tertahan tidak ditunaikan. Aku perlu pulang ke rumah.

salam sastera ilmu, (dengan perut yang kurang selesa)
pembaris_kecil

No comments: