Monday, September 26, 2005

Debur Ombak Montaza 2

Debur Ombak Montaza 2

Harga tadabbur dari debur ombak Montaza mahal kalau dengan telinga. Enam Junaih. Empat untuk payung bulat dan dua untuk kerusi. Kalau tadabbur dengan mata percuma sahaja, sebab anda akan meneliti jauh dari gigi pantai. (hendak santai di tepi pantai kena bayar la.) Ombak langsung tidak akan kedengaran kerana jalanraya di belakang anda akan membingitkan hon dan deru geraknya. Jadi, saya tadabbur dengan mata sahaja. (Kalau mandi percuma. Tetapi saya mahu tadabbur sahaja.)

Setengah jam tadabur saya sudah didera bosan. Serasa mahu pulang dari duduk santai dan tidak buat apa-apa. Saya cuba tahan diri dari balik dengan SJM, membaca karya Ida Munira. Habis dua cerpen barangkali tiga, saya tidak boleh tahan. Saya mesti pulang sekarang juga.

Biarlah cicipan kali ini begini sahaja.

Nota Khulasoh Bukan Khotimah :
Enam junaih dan pantai masih kotor dengan sampah. Berapa junaih perlu bayar baru pantainya bersih?

al_jantanie
manhumi_ilm

No comments: